Guerlain er et fransk parfumehus, og er ét af de ældste i verden, der daterer helt tilbage til 1828, hvor det blev grundlagt af Pierre-François-Pascal Guerlain. Indtil 1994 var Guerlain familieejet, men blev da opkøbt af LVHM, der også ejer flere andre fashion brands.
Grundlæggeren Pierre-François-Pascal Guerlain skabte den velkendte Eau de Cologne Impériale til kejserinden Eugénie for at fejre hendes ægteskab med kejseren Napoleon den tredje. Her får man en lille fornemmelse af, hvor langt tilbage dette parfumehus går, og hvor meget erfaring de har med sig i bagagen. Pierre-François-Pascal Guerlain dekorerede flasken med imperiets bier og kreerede den nu ikoniske Guerlain-flakon.
Populære dufte fra Guerlain
Guerlain omfatter mange forskellige kendte dufte, der har taget verden med storm. Kendte parfumer fra Guerlain omfatter bl.a. Champs-Élysées, Samsara, Idylle og La Petite Robe Noire, der indeholder flere forskellige lag af noter. Noter, som ofte benyttes i Guerlains dufte, der både tilbyder dig EDP samt EDT er calabrian bergamot, toscansk iris, bulgarsk rose, vanilje fra enten Madagaskar, Indien eller Tahiti - og mange flere!
Guerlain Champs-Élysées er en Eau De Toilette, som er en utrolig let og feminin duft, der indeholder søde, friske og dybe sensuelle noter. Herunder mimosa, rose, skovbær, melon, vanilje, mandeltræ og mange flere.
Guerlain Samsara Eau De Parfume er en tidløs og klassisk duft til kvinder, som er baseret på varme og sensuelle noter af træ, samt søde og friske noter af rose, påskelilje, iris, jasmin og mange flere.
Der er ingen tvivl om, at man med Guerlain og deres mange års erfaring får helt fantastiske duftoplevelser, som med deres mange noter lægger sig i flere forskellige lag, og har dertil mange forskellige nuancer.
Gå den bæredygtige vej med Guerlain
Guerlain arbejder hele tiden hen imod en mere bæredygtig verden og har siden 1828 haft naturen som deres hovedfokus og grundelement i deres observationer og innovationskraft. Som Guerlain selv beskriver det, har naturen inspireret deres formål “In the Name of Beauty”, som kombinerer både deres slægt og deres fremtid. Dertil har Guerlain fremsat fire kerneelementer i deres fokus på en bæredygtig fremtid baseret på biodiversitet, klima, solidaritet så vel som miljøvenlige designs.